Winora informatiezuilen helpen Duitse consument fietsen kiezen.

Winora is een Duits merk dat geheel in eigen beheer e-bikes ontwikkelt. Deze e-bikes worden via een internationaal dealernetwerk verkocht. De nadruk ligt daarbij op de uitmuntende kwaliteit van de fietsen en een optimaal gebruiksgemak.

Winora heeft gekozen voor Prestop om de Winora zuil te produceren en leveren voor de Duitse markt. Inmiddels zijn er al meer dan 1000 Winora zuilen verkocht waarmee klanten in winkels advies krijgen over de aanschaf van een fiets en al dan niet samen met een expert in de winkel, de modellen beoordelen. De favorieten worden opgeslagen en direct via de dealer besteld. Ook kunnen ze via een QR-code naar het e-mailadres van de consument verzonden voor een beslismoment later.

De weg naar Prestop

Onder de naam “Younith” lanceerde Winora een point of sale-systeem voor de fietsvakhandel. Daarbij was een digitale oplossing gewenst om zowel vakhandelaar als consument op een heldere, eenvoudige manier van informatie te voorzien. Winora vond in Prestop de juiste partner om het antwoord op deze vraag in te vullen.

Vraagstelling

De Winora Group vroeg naar een interactieve kiosk die hoofdzakelijk door de vakhandelaar en het verkopend personeel ingezet kon worden, ter ondersteuning van een verkoopgesprek. Het nieuw te ontwikkelen systeem zou de oude systemen gaan vervangen. Aan Prestop werd de vraag gesteld om de kiosk niet alleen interactief vorm te geven, maar ook aandacht te besteden aan het uiterlijk van zowel de hardware als de gebruikersinterface. De drempel om de kiosk te gebruiken moest zo laag mogelijk zijn. Tevens moest het geheel uitnodigen tot het hebben van een interactieve ervaring; de kiosken spelen inmiddels een centrale rol op de winkelvloer bij de vakhandel.

De oplossing van Prestop.

Prestop ging met Winora aan tafel en heeft elk gewenst detail uitgewerkt in een testomgeving. De resultaten van alle testen hebben tezamen gezorgd voor het uiteindelijke ontwerp, dat precies voldeed aan de wensen en eisen van Winora. Het ontwerp van de behuizing spreekt enorm aan en past binnen de moderne begrippen van winkeldesign.

Winora is blij met de enorme, interactieve functionaliteit die de touchscreens bieden. De geïndividualiseerde software die in de kiosk draait geeft Winora de mogelijkheid om op een veilige manier de diverse toepassingen te presenteren aan de gebruiker.

Winora informatiezuilen

In de praktijk.

De geleverde systemen draaien stabiel en worden met plezier gebruikt door de vakhandel. Over de service waarmee Prestop de levering omringt is Winora meer dan te spreken. Een vast aanspreekpunt binnen Prestop zorgt voor een vlotte en heldere communicatie. Wanneer er nieuwe opties moeten worden toegevoegd aan het systeem, dan vindt er nauw overleg plaats tussen Winora en Prestop, om de wijzigingen probleemloos en snel door te kunnen voeren.

 

“Prestop is een betrouwbare partner voor onze oplossingen die we aan de vakhandel presenteren.”

Isabel Schiemann - Digital Project Manager bij Winora

Meer informatie

Wil je meer informatie over het project van Winora of andere interactieve oplossingen?

Neem dan contact op met Prestop. Tel: 0499-367 606  |  E-mail: verkoop@prestop.nl of gebruik onderstaand formulier:

Contact Prestop.nl

Contact

Neem contact met ons op via onderstaand formulier.

Bezoek nu

ons Interactieve Experience Center.

Prestop heeft het grootste Interactieve Experience Center van Europa. Je bent van harte welkom in onze showroom, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel, waar we je op veilige afstand al onze oplossingen kunnen tonen.

Liever online? Via meer dan 16 webcams en een persoonlijke cameraman laten we je meekijken, "meelopen" met onze specialisten die door ons Interactieve Experience Center lopen. Live worden de beelden getoond en kun je direct vanuit thuis/werk vragen stellen.

Boek nu een afspreek:

plan een (digitale) rondleiding