We zoeken altijd voor nieuw talent!

Aanmeldzuilen VUMC – Van Contact Tot Installatie In 10 Weken

Donderdag 03 Maart 2016

De kracht van Prestop is dat het alle disciplines in huis heeft en zeer snel van een ontwerp tot productie en installatie kan komen. Echter zijn sommige aanvragen voor ons ook een uitdaging. Zo kreeg Prestop in juni 2015 het verzoek van het AMC voor meer informatie over onze informatiezuilen en naar aanleiding hiervan werd een afspraak op locatie ingepland. Daar werd duidelijk dat het AMC en VUmc op dat moment bezig waren met de implementatie van een nieuw EPD-systeem: Epic. Epic bestaat uit verschillende modules waaronder “Welcome”. De module Welcome biedt de patiënten een selfservice mogelijkheid bij binnenkomst in het ziekenhuis of polikliniek door middel van een intuïtieve touchscreen interface. Doelstelling van Welcome is dat patiënten (of hun begeleiders) door een menu van mogelijkheden lopen zoals aanmelden, inchecken, lijst met afspraken, registratie-informatie en controle hierop. Het ontlast de bezoeker door een uitgeprint overzicht te bieden van gemaakte afspraken en routebeschrijving naar de betreffende decentrale afdeling. Identificatie van de bezoeker gebeurt door middel van het scannen van een QR-code (die aanwezig is op schriftelijke bevestiging of digitaal op de smartphone) of een ID-bewijs. Om Welcome mogelijk te maken voor de patiënten werd ons duidelijk gemaakt dat er zuilen ingezet moesten worden die op diverse punten verspreid over beide ziekenhuizen. Wat op dat moment nog niet duidelijk was hoe het traject zou gaan verlopen.

Doordat het AMC en VUmc gezamenlijk in een softwareontwikkelingstraject zaten werd aan Prestop en andere producenten het advies gevraagd welke identiteitsscanners en printers het meest geschikt zijn voor toepassing in de aanmeldzuilen. Doordat Prestop al meer dan 20 jaar informatiezuilen produceert en veel randapparatuur heeft ingebouwd kon Prestop de juiste componenten adviseren waarmee beide ziekenhuizen verder gingen met testen. In juli volgde de uitgebreide offerte met daarbij aangeleverd een ontwerp zoals wij dachten dat deze zou passen in beide ziekenhuizen.

In november werd de afspraak ingepland voor het bespreken van de offerte en een maand later kregen we te horen dat we de opdracht kregen. Alvorens werd gevraagd of we alvast met een proto konden beginnen, welke dan voor de Kerst kon worden gekeurd door meerdere betrokkenen. De goedkeuring op deze proto volgde uiteindelijk pas op 28 januari. Dit betekende dat we op dat moment pas de productie van de zuilen in gang konden zetten, het poedercoaten in de speciale kleur en de uitrolplanning konden opzetten.

Natuurlijk is het ons gelukt. In het weekend van 27 en 28 februari installeerde het team van Prestop alle 29 zuilen verspreidt over het VUmc, zodat de ICT-afdeling de computers vanaf 1 maart kon gaan installeren. Dus van definitieve goedkeuring tot installatie in slechts vier weken dankzij de grote betrokkenheid van de assemblagemedewerkers en de technische medewerkers die de zuilen installeerden.

Vanaf 13 maart zijn de systemen werkzaam, circa 3 jaar nadat beide ziekenhuizen een contract sloten met Epic.

Meer informatie

Wil je meer informatie over aanmeldzuilen, informatiezuilen of andere interactieve oplossingen?

Neem dan contact op met Prestop. Tel: 0499-367 606  |  E-mail: verkoop@prestop.nl

Bezoek nu

ons Interactieve Experience Center.

Prestop heeft het grootste Interactieve Experience Center van Europa. Je bent van harte welkom in onze showroom, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel, waar we je op veilige afstand al onze oplossingen kunnen tonen.

Liever online? Via meer dan 16 webcams en een persoonlijke cameraman laten we je meekijken, "meelopen" met onze specialisten die door ons Interactieve Experience Center lopen. Live worden de beelden getoond en kun je direct vanuit thuis/werk vragen stellen.

Boek nu een afspraak:

plan een (digitale) rondleiding