Hybride op de beursvloer voor Proviron
In deze post-coronatijden lijkt de beurzensector een tandje bij te steken. Events ontwaken bruusk uit hun winterslaap en willen zo snel mogelijk terug de draad opnemen. Echter, merken ze dat de bezoekers hun verwachtingen hebben bijgesteld. Niet alleen het gemak van de online meetings, maar ook verplaatsingen en milieu zijn de nieuwe gamechangers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ‘sustainability’ het meest terugkomend thema is.
Niet alleen de organisatoren zoeken naar groenere manieren om hun event te organiseren, ook de standhouders nemen duurzaamheid op in hun act-de-presence. Dat zie je in het productaanbod en de dienstverlening, maar ook in de gebruikte materialen voor de stand en de manier van informatie verschaffen.
Informatie op een heldere en aantrekkelijke manier presenteren is al altijd één van de basics geweest voor een beurs. Maar moeten we vasthouden aan tonnen papieren flyers en brochures om onze boodschap over te brengen? Of zijn we al klaar om volledig over te stappen naar digitale informatiedragers?
Het antwoord ligt volgens Yves Vande Velde, marketing verantwoordelijke bij Proviron, ergens in het midden. "Veel is afhankelijk van het doelpubliek. Daarom kiezen wij bij Proviron voor een hybride oplossing. Onze bezoekers kunnen zelf de keuze maken of ze een digitale informatiekit via onze kiosk aanvragen of ze toch kiezen om een set gedrukte folders mee te nemen. We promoten zoveel mogelijk het gebruik van de informatiezuil waarop onze flyers digitaal beschikbaar zijn. Via de handige DIY software oplossing Omnitaps, hebben we een robuuste tool om per beurs een aangepaste versie te maken. We trekken het ontwerp van onze stand door in de kiosk die dan naadloos aansluit. De software is eenvoudig en intuïtief, maar om snel op weg te geraken konden we beroep doen op de services van Prestop. De onboarding training is een individueel one-on-one gebeuren die ons meteen een kickstart gaf."
Hij vervolgt: "Ook voor onze papieren flyers reduceren we onze carbon foot print zoveel mogelijk door enkele slimme ingrepen. Zo kiezen we voor productflyers in A5-formaat in plaats van A4. Onze algemene brochures vervangen we door een handig mapje. We geven alleen de productfiches mee waarin onze bezoeker interesse heeft. Maar het volledige productoverzicht en bijkomende info kan via de QR-codes in het mapje op onze website geraadpleegd worden."
Maar ze gaan nog een stapje verder. En ook op onze stand meer duurzame oplossingen integreren. Daarbij komt digitalisering om de hoek kijken. Ze hebben een project 'digital signage' lopen, waarbij we onze informatie verschaffing verder verbeteren. Daarvoor kijken we naar de samenwerking met Prestop en hun software pakket Omnitapps.
Ze bouwen aan een hybride systeem, waarbij we onze bezoekers de keuze laten om een digitale set brochures via een kiosk te laten doormailen. Of toch te kiezen voor geprinte exemplaren. Het formaat van onze documentatie brachten we terug van A4 naar A5. En de uitgebreide productcatalogus is vervangen door een samenvattingsmapje voorzien van QR-codes die linken naar de uitgebreide productinformatie op onze website. Op die manier beperken we het papier tot het noodzakelijk gebruik.
Een partner in Interactieve Digital Signage
Bij Prestop zijn we specialist in verschillende interactieve oplossingen. We zijn Value Added Manufacturer, wat inhoudt dat we hardware en software met een meerwaarde kunnen maken. Vanuit Son en Breugel, midden in de Brainport regio, bedienen wij sinds 1993 de markt met innovatieve, interactieve high-end touch oplossingen. Prestop heeft een naam opgebouwd in ontwerp, productie en installatie van haar producten en mag dan ook klinkende, internationale merken en een grote groep (internationale) resellers tot haar klantenkring rekenen. Wij zijn er voor iedereen die op zoek is naar een manier van presenteren, activeren en interacteren met een zo groot mogelijke impact. Waarom we de expert zijn op dit gebied? Omdat we inmiddels al 30 jaar bezig zijn met ons vak en geen enkele moeite sparen om continu te innoveren, waarbij duurzaamheid en circulariteit prioriteit hebben en we zorgen voor verwondering, interactie en waardevolle data.
Prestop stelt zich ten doel om touchscreen technologie voor iedereen bereikbaar te maken. Dat doen wij door zowel huur als koop aan te bieden, waarbij wij het als onze plicht zien om een oplossing te leveren die op meer fronten dan gevraagd, beantwoordt aan de wensen van de klant. Een klant hoeft bij Prestop niet te vragen of de techniek state of the art, circulair en duurzaam is. Daar kan die automatisch vanuit gaan. Door alles in eigen beheer te produceren, elimineert Prestop risicovol transport en is het minder belastend voor het milieu. Wij maken dus ook onze eigen touchscreens, hierdoor zijn ze zelfs te recyclen.
Daarom passen Proviron en Prestop perfect bij elkaar. Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in de bedrijven. Omnitapps is een software pakket gecreëerd door Prestop speciaal voor op beurzen, maar inmiddels veel breder ingezet wereldwijd. Het is dé interactieve, digitale oplossing voor op beurzen, waarmee mooie presentaties kunnen worden gemaakt om het bedrijf te tonen, zo ook de brochures. Proviron heeft na een training zelf de gebruikte app BrochureRequest ingericht. Hierop kunnen hun brochures worden bekeken en worden opgevraagd. Het is een goede lead capture app die mooi inspeelt op de huidige behoefte om minder papier te verbruiken.
Bezoek nu
ons Interactieve Experience Center.
Prestop heeft het grootste Interactieve Experience Center van Europa. Je bent van harte welkom in onze showroom, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel, waar we je al onze oplossingen kunnen tonen.
Liever online? Onze specialisten lopen graag met de iPhone met Zoom door ons Interactieve Experience Center. Live worden de beelden getoond en kun je direct vanuit thuis/werk vragen stellen.