Schiphol lanceert nieuwe service voor overstappers

Maandag 24 Augustus 2020

Schiphol biedt reizigers met een korte overstap vanaf nu proactief de mogelijkheid om versneld de wachtrij bij controles te passeren. Op twee pieren waar veel overstappers aankomen zijn nieuwe self service units geplaatst. Daar kunnen reizigers hun boardingpass scannen en als zij een korte overstaptijd hebben wordt de ‘Short Connection Pass’ uitgeprint. Met deze pas hoeven reizigers met een korte overstap niet in de rij te staan bij de veiligheids- en paspoortcontrole.

Handig voor reiziger en medewerker

Met deze service worden reizigers actief op de mogelijkheid gewezen om gebruik te maken van de faciliteiten voor een korte overstap. Daarnaast is het met deze dienst voor medewerkers makkelijker om reizigers met een korte overstap te herkennen en te helpen. Hierdoor vermindert Schiphol het risico op vertragingen voor vertrekkende vluchten met veel overstappers aan boord.

"Mensen willen en kunnen langzaamaan weer meer reizen. Een deel van de reizigers heeft een overstap korter dan één uur en passeert een veiligheidscontrole en paspoortcontrole. Om het halen van de korte overstap aangenamer te maken en te versnellen is deze nieuwe dienst geïntroduceerd. Ook met minder reizigers blijven we werken aan het verbeteren van onze service."
Miriam Hoekstra - van der Deen, directeur Airport Operations bij Amsterdam Airport Schiphol

De HI-MACS zuilen met 32" monitors met hoge helderheid geïntegreerd voor signage en 18,5" touchscreens, barcodescanner en thermische ticketprinter.

Nieuw concept

Bij de nieuwe units kan de reiziger de boardingpass scannen. Aangekomen bij de veiligheids- of paspoortcontrole kan de reiziger de duidelijk herkenbare pas aan het personeel laten zien. Het personeel zal de reiziger naar een speciale lane verwijzen.

Heeft de passagier geen korte overstaptijd maar scant hij wel zijn boardingpass, dan verschijnt er een melding in beeld dat er voldoende tijd is om de vlucht te halen.

Meer informatie

Wil je meer informatie over informatiezuilenaanmeldzuilen of andere interactieve oplossingen?
Neem dan contact op met Prestop. Tel: 0499-367 607  |  E-mail: info@prestop.nl

Bezoek nu

ons Interactieve Experience Center.

Prestop heeft het grootste Interactieve Experience Center van Europa. Ook nu ben je van harte welkom in ons Interactive Experience Center, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel. Daarnaast geven we digitale tours via Skype, Zoom of Teams. Via meer dan 16 webcams laten we je live meekijken, “meelopen” met onze specialisten die door ons Interactieve Experience Center lopen. Live worden de beelden getoond via meerdere cameraposities en kun je direct vanuit thuis vragen stellen. Vragen over onze interactieve oplossingen, maar ook hoe wij de toekomst zien. Oplossingen die tijdens en na deze crisis direct zijn in te zetten.

 

plan een (digitale) rondleiding