Bij Berden Mode kunnen klanten nu ook bestellen op bestelzuilen.

Berden Mode is een Limburgs familiebedrijf met mode- en woonwinkels en warenhuizen in het hogere segment. Berden Mode levert producten van bekende merken, in de winkels ligt de nadruk op echte shopbeleving.

De weg naar Prestop

Niels Schouten van Berden Mode is ecommerce manager. Hij vertelt: "Om de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en geen "nee" hoeven te verkopen, hadden we het plan opgevat om bestelzuilen in de winkels te plaatsen. Via de informatiezuilen kan er in de totale voorraad bij alle vestigingen gekeken worden. Klanten kunnen bestellingen doorgeven, waarna de artikelen zonder verzendkosten worden thuisbezorgd. We hadden al ervaring met de inzet van zuilen en zochten op internet naar een leverancier die ons plan kon uitvoeren. Zo zijn we bij Prestop gekomen."

Vraagstelling

Berden Mode vroeg aan Prestop om een bestelzuil aan te bieden die via een weboplossing de voorraden in de winkels kon weergeven. Schouten: "Belangrijk daarbij was dat we artikelen konden scannen via de zuil, om zo via de barcode het betreffende artikel meteen via de webshop in beeld te krijgen."

De oplossing van Prestop.

Al snel werd gekozen voor een standaard Prestop bestelzuil. "Ook de software heeft Prestop geleverd, in de vorm van SiteKiosk. Een schil om onze website, die alleen het noodzakelijke weergeeft en de gebruiker binnen de bestelomgeving houdt."

 

"Prestop werkt professioneel, klantgericht en zeer zeker met een persoonlijke touch."
Niels Schouten - Berden Mode

Prestop bestelzuil voor Berden Mode

Berden Mode bestelzuil

In de praktijk.

Berden Mode is begonnen met vier bestelzuilen met een 22" touchscreen, daar zijn er later negen bijgekomen. "Met dertien bestelzuilen in de winkels hebben we een optimale situatie gecreëerd om snel de klant van de juiste informatie te kunnen voorzien. De bestelzuilen staan nu nog bij de kassa's en zijn ook gekoppeld aan de kassa. Ze worden nu door het personeel bediend, om de klanten te kunnen bedienen. We zijn nu aan het bekijken hoe we de bestelzuilen een prominentere plaats in de winkels kunnen geven", aldus Schouten. "Voor onze winkels is het gebruik ervan nog relatief nieuw. We kunnen echter al wel zien dat grote filialen die meer voorraad hebben, minder gebruik hoeven te maken van de bestelzuilen. De winkels met kleinere voorraden echter, maken intensief gebruik van de mogelijkheid om in de voorraden te kijken van de grotere zaken. Dat is een logische gang van zaken. We zijn zeer tevreden over de bestelzuilen."

Bezoek ons

Interactive Experience Center.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa. Meer dan 60 interactieve oplossingen staan voor klaar om te bekijken en te proberen. Onze productmanagers en adviseurs staan voor je klaar, met als doel om ook voor jou een oplossing te bieden. Het Interactive Experience Center bevindt zich op Ekkersrijt 4611, Son en Breugel en is op afspraak ook buiten de normale kantooruren te bezoeken!

 

bezoek de showroom