Alle occasions snel gevonden op informatiezuilen van BMW Breeman.

BMW Breeman heeft vestigingen in Rotterdam en Gouda. Naast de verkoop van nieuwe BMW's en Mini's, is het bedrijf een belangrijke speler op het gebied van BMW occasions. Klanten kunnen online zien welke nieuwe BMW's er direct uit voorraad leverbaar zijn en hebben inzage in het occasionpark. Om optimaal gebruik te maken van deze functionaliteit, vatte men bij Breeman het plan op om de voorraden interactief te tonen binnen de vestigingen. Gert Jan de Jong van BMW Breeman nam daarvoor contact op met Prestop.

De weg naar Prestop

"Via een online zoekopdracht vonden we Prestop en na het eerste contact bezochten we de showroom. Daar zijn we overtuigd geraakt dat we met Prestop in zee moesten gaan. Niet alleen vanwege het getoonde in de showroom, maar vanwege ook hoe men onze vragen beantwoord heeft", zegt De Jong.

Vraagstelling

BMW Breeman vroeg om een oplossing om in de showrooms de betreffende sites te kunnen tonen. "In de showroom voor nieuwe BMW's wilden we graag onze voorraad nieuwe auto's snel en efficiënt kunnen inzien en aan de occasionzijde wilden we snel inzicht geven in de occasionvoorraad, ook de auto's die ingeruild zijn en nog binnen komen. Daarvoor moest in een veilige omgeving de website aangeroepen kunnen worden, via een touchscreen", schetst De Jong.

De oplossing van Prestop.

Prestop kwam met een oplossing in de vorm van informatiezuilen met een 32" PCAP touchscreen, waarop onder andere SiteKiosk draait, om de websites in een afgeschermde omgeving te kunnen gebruiken. De Jong: "Het was fijn dat Prestop meedacht. Initieel vroegen we om schermen in landscape oriëntatie. Omdat de site echter de mogelijkheid biedt om offertes te laten maken, die vervolgens in A4-formaat staand getoond worden, adviseerde Prestop om te kiezen voor schermen in portrait stand. Dat werkt perfect."

 

"Een verkoper moet met aandacht luisteren naar de klant en de (verborgen) behoefte boven water zien te krijgen. Precies dàt heeft Prestop gedaan."
Gert Jan de Jong - BMW Breeman

Prestop Informatiezuil voor BMW Breeman

BMW Breeman informatiezuil

In de praktijk.

De informatiezuilen worden vooral gebruikt door de verkopers op de verschillende afdelingen bij BMW Breeman, om klanten mee naar toe te nemen. "Vooral wanneer we bestaande klanten, waar al een vertrouwensband mee is, meenemen naar de zuil en hem of haar laten zien dat er een auto op voorraad is die voldoet aan alle wensen, resulteert dit in 90% van de gevallen in verkoop. De totale conversie op de website online is overigens 25%, dat is veel", licht De Jong toe. "De informatiezuilen die Prestop geleverd heeft, helpen ons bij de verkoop via onze onderlinge filialen. Snel even kijken wat er bij een andere vestiging staat, werkt goed in een verkoopklimaat waarin we steeds harder ons best moeten doen om de klant te vangen in dat ene verkoopmoment."

Bezoek ons

Interactive Experience Center.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa. Meer dan 60 interactieve oplossingen staan voor klaar om te bekijken en te proberen. Onze productmanagers en adviseurs staan voor je klaar, met als doel om ook voor jou een oplossing te bieden. Het Interactive Experience Center bevindt zich op Ekkersrijt 4611, Son en Breugel en is op afspraak ook buiten de normale kantooruren te bezoeken!

 

bezoek de showroom