Bestelzuilen voor de Heineken Experience.

De Heineken Experience is gevestigd in de voormalige Heineken Brouwerij, in het centrum van Amsterdam. Wegens capaciteitsgebrek werd de brouwerij in 1988 gesloten. De locatie is nu een eerbetoon aan het merk en toont de bezoeker alles over het erfgoed van Heineken, het brouwproces, de innovaties, sponsoring en het verhaal achter de ster in het logo. Bezoekers kunnen zelf op onderzoek gaan en na afloop genieten van twee Heineken biertjes. Tijdens de tour is er gelegenheid om via een interactieve touchzuil van Prestop een gepersonaliseerd flesje Heineken te maken.

De weg naar Prestop

Prestop had al informatiezuilen geleverd aan Heineken Experience. Akira Seriese, System Support Coördinator & BYO master (Bottle Your Own): "We hadden voor een nieuw concept dat we wilden uitrollen nieuwe software voor de bestelzuilen laten maken in Amerika. Helaas werkte dat niet naar behoren, dus hebben we aangeklopt bij Prestop. Die konden het wel voor elkaar krijgen, in goed overleg zijn we het traject aangegaan samen."

Vraagstelling

"We hebben bij Prestop de wens geuit om de bestelzuilen in te zetten als configuratiezuilen waarmee de bezoekers aan Heineken Experience een bierflesje met eigen etiket kunnen maken. Bottle Your Own heet het concept. Prestop heeft hier de software voor geschreven. De werkwijze was zeer hands-on en heel flexibel."

De oplossing van Prestop.

De Bottle Your Own bestelzuilen zijn onderdeel van een attractie die jaarlijks meer dan 1,1 miljoen bezoekers trekt. "Eén op de vijf bezoekers koopt een gepersonaliseerd bierflesje. Waar we ooit begonnen met alleen de Engelstalige versie van de software, daar presenteren we nu maar liefst 20 talen. Dankzij het analyse programma van Prestop kunnen we zien uit welke landen onze bezoekers komen die een flesje op naam laten zetten. Inmiddels is duidelijk dat de Verenigde Staten en Engeland aan kop staan", aldus Akira.

 

"Ik zou graag nog eens een gepersonaliseerd biertje doen met Prestop!"
Akira Seriese - Heineken

Prestop bestelzuil Heineken

Heineken bestelzuil

In de praktijk.

De Bottle Your Own bestelzuilen bevallen zo goed, dat er plannen zijn om uit te breiden met nog eens 5 exemplaren. Akira: "In de huidige opzet kan men via de software via de zuil betalen, met een creditcard. Bij uitbreiding denken we aan een all-round pinautomaat. Prestop is een perfecte sparringpartner, zonder hen hadden we dit niet kunnen doen op deze manier. We hebben samen gekeken naar de mogelijkheid om een alternatief label te kiezen. Naast het originele Heineken label, kwamen we uit op een 'Amsterdam' Heineken label. Die wordt het meest gekozen, een echt souvenir."

Bezoek ons

Interactive Experience Center.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa. Meer dan 60 interactieve oplossingen staan voor klaar om te bekijken en te proberen. Onze productmanagers en adviseurs staan voor je klaar, met als doel om ook voor jou een oplossing te bieden. Het Interactive Experience Center bevindt zich op Ekkersrijt 4611, Son en Breugel en is op afspraak ook buiten de normale kantooruren te bezoeken!

 

bezoek de showroom