Bezoekers van het Spoorwegmuseum sluiten de dag af met een selfie bij een oud treinstation.

Het Spoorwegmuseum in Utrecht vertelt de geschiedenis van 175 jaar Nederlandse spoorwegen. De bezoeker wordt meegevoerd langs historische treinen die staan opgesteld en krijgt informatie over de opkomst van het treinverkeer in Nederland. Leisure Expert Group kreeg de opdracht om iets leuks te doen met het archief vol oude foto's van Nederlandse treinstations.

De weg naar Prestop

Het Spoorwegmuseum kwam in samenwerking met Leisure Expert Group naar Prestop vanwege de digitale oplossingen die Prestop te bieden heeft op het gebied van weergeven van interactieve content zoals foto's en video's.

Vraagstelling

Gevraagd werd naast het kunnen tonen van de oude beeldmaterialen tevens een stuk actiemarketing in het leven te roepen. Daarbij moest niet alleen de software oplossing doen wat er gevraagd werd, tevens moest de behuizing waarin de techniek verwerkt zit passen binnen de entourage en thematiek van het Spoorwegmuseum.

De oplossing van Prestop.

In een oude kaartjesautomaat van de NS heeft Prestop een 22" touchscreen en een camera ingebouwd, zo kunnen gebruikers door de foto's van oude, soms niet meer bestaande stations bladeren. Heeft men het station naar keuze gevonden, dan wordt deze weergegeven op een groot formaat display van 65" achter de gebruiker. Dankzij het geharde, ontspiegelde glas van dit groot formaat scherm vormt de foto van het station een perfecte achtergrond achter de gebruiker. Met de ingebouwde camera in de oude kaartjesautomaat kan de gebruiker vervolgens een selfie maken, met het station achter zich. Na het invullen van de benodigde gegevens kan deze selfie naar een e-mailadres gestuurd worden. De selfie applicatie is onderdeel van Omnitapps en wordt door Prestop ontwikkeld.

Daarnaast heeft Prestop een informatiezuil geleverd met 22" PCAP touchscreen, waarop een interactieve presentatie draait over de SS 13, de oudst bewaard gebleven stoomlocomotief van Nederland.

Prestop Spoorwegmuseum selfie

Spoorwegmuseum selfie oplossing

In de praktijk.

Het charmante karakter van de selfie oplossing zorgt ervoor dat bezoekers aan het Spoorwegmuseum met een lach de dag afsluiten. Deze vorm van actiemarketing is goed voor het Spoorwegmuseum, vanwege het verzamelen van data. Tevens geeft men de bezoeker een blijvend souvenir, in de vorm van een leuke foto. Ook de informatiezuil bij de stoomlocomotief wordt veel gebruikt, veel bezoekers bekijken graag de oude foto's en video's. 

Boek nu

interactive live stream.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa, echter voorlopig alleen via verbinding met Skype, Zoom of Teams. Via meer dan 16 webcams laten we je live meekijken met de demo’s die de presentatoren op veilige afstand van elkaar geven. Onze productmanagers streamen met je mee vanuit thuis om alle vragen direct te beantwoorden over de meer dan 60 interactieve oplossingen. Oplossingen die tijdens deze crisis, maar uiteraard direct hierna, direct zijn in te zetten.

Zodra het weer kan ben je van harte welkom in ons Interactive Experience Center, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel.

 

boek nu een Interactive Live Stream