Bij Van Westen mannen zorgen retro informatiezuilen voor meer bestellingen.

Van Westen mannen is een winkel gespecialiseerd in mode voor mannen. De winkel kent diverse shop-in-shop concepten van grote merken en heeft naast een fysieke winkel ook een (online) webshop. Van bepaalde merken is de volledige collectie alléén verkrijgbaar via de webshop van Van Westen mannen.

De weg naar Prestop

Johan van Westen, directeur en eigenaar, vertelt: "Ons eerste contact met Prestop was op een B2B beurs in Goes. Op weg naar buiten viel ons oog gelukkig op de touchscreens van Prestop, zij stonden met hun bedrijf ook op die beurs. In hun stand vonden we de oplossing voor ons vraagstuk."

Vraagstelling

"We wilden vooral informatiezuilen hebben waarmee de webshop te benaderen is, verder was het voor ons belangrijk dat klanten informatie over de winkel konden krijgen via de zuil. Zaken als acties en informatie over ons bedrijf. Ook een stuk entertainment mocht niet ontbreken", aldus Johan van Westen.

De oplossing van Prestop.

"Prestop heeft onze wensen goed ingevuld en echt meegedacht. We verkopen dankzij de informatiezuilen geen nee meer, doordat we via de webshopzuilen direct onze voorraad kunnen inzien op het web. Dat doen we via Stockbase. Klanten kunnen meteen bestellen en afrekenen in de winkel en kiezen voor bezorgen of afhalen. De zuil zelf is een mooi stukje maatwerk geworden. Onze winkel is namelijk in retro stijl ingericht en wij wilden graag een behuizing voor de zuil die in dezelfde sfeer ligt. Prestop heeft voor ons de behuizing in cortenstaal gemaakt, echt fantastisch."

 

"Prestop maakt mogelijk dat wij onze strategie online en offline kunnen uitvoeren. Voor ons was dat een echte katalysator!"
Johan van Westen - Van Westen mannen

Van Westen informatiezuil - Prestop

Van Westen mannen informatiezuil

In de praktijk.

"We gebruiken de informatiezuilen hoofdzakelijk voor het benaderen van de webshop, in de praktijk. De multifunctionaliteit is echter een goede toevoeging: klanten kunnen films bekijken over de winkel, de historie van ons bedrijf inzien, allerhande informatie opvragen en een spel spelen, in de vorm van een puzzel", zegt Johan van Westen tevreden. "Het contact met Prestop is fijn, we hebben ook twee cursussen gevolgd bij hen, zodat we zelf content kunnen wisselen. Ik ben ervan overtuigd dat we er nog meer uit kunnen halen, onze eerste behoefte is echter vervuld, dat was de offline integratie van onze onlinewereld."

Bezoek ons

Interactive Experience Center.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa. Meer dan 60 interactieve oplossingen staan voor klaar om te bekijken en te proberen. Onze productmanagers en adviseurs staan voor je klaar, met als doel om ook voor jou een oplossing te bieden. Het Interactive Experience Center bevindt zich op Ekkersrijt 4611, Son en Breugel en is op afspraak ook buiten de normale kantooruren te bezoeken!

 

bezoek de showroom