Prestop levert 150 bestelzuilen voor alle Welkoop winkels.

Welkoop is een winkelketen met verstand van tuin & dier en hebben 150 winkels in Nederland. De consument vindt er alles voor een actief buitenleven. Dat doen ze met een breed assortiment, deskundig advies en uitgebreide service.

De weg naar Prestop

"Via de Webwinkel Vakdagen zijn we in aanraking gekomen met Prestop”, vertelt Jasper Kusters, Format Manager Online en Product Owner van Welkoop. “We hebben al eens gekeken op de website van Prestop, maar de presentatie op de Webwinkel Vakdagen was voor ons doorslaggevend om een afspraak te maken.”

Vraagstelling

"Voor de winkels van Welkoop hadden we al eens een pilot gedaan met bestelzuilen, met als doel om zuilen onderdeel te laten worden van de winkelformule. Nadat we met Prestop contact hadden gezocht, hebben we een nieuwe pilot gedaan met hun bestelzuilen, naar volle tevredenheid”, legt Jasper uit. “De vraag waarmee we bij Prestop kwamen was dan ook goed afgekaderd. Klanten moesten via de bestelzuilen informatie kunnen opzoeken, bestellingen kunnen doen en via een koppeling moest er afgerekend kunnen worden aan de kassa. Ook klantenpassen moesten geregistreerd kunnen worden via de zuilen.”

De oplossing van Prestop.

Wat voor Welkoop heel belangrijk was en medebepalend voor de samenwerking met Prestop, is de support die Prestop op softwaregebied levert. Jasper licht toe: “Wij verkeerden in de veronderstelling dat we maatwerk software moesten laten schrijven om alles te laten werken naar onze wensen en eisen. Voor Prestop waren deze wensen en eisen echter gesneden koek, ook de implementatie van de barcodescanner.”

 

"Prestop werkt professioneel, klantgericht en zeer zeker met een persoonlijke touch."
Jasper Kusters - Format manager Online / Product owner bij Welkoop

Prestop bestelzuil voor Welkoop

Welkoop bestelzuil

In de praktijk.

Inmiddels staan er 150 bestelzuilen bij alle Welkoop vestigingen. Klanten maken gebruik van de bestelzuilen zoals bedoeld: “Enerzijds om informatie over producten op te vragen, bestellingen te doen en deze aan de kassa af te rekenen en anderzijds om klantenpassen op te registreren. Ook aanbiedingen komen in beeld via de zuil. Bij bestellingen kan de klant kiezen of men het product in de winkel wil ophalen, of opgestuurd wil hebben. Sommige producten worden per definitie aan de deur aangeboden vanwege hun volume, bijvoorbeeld tuinkassen. Zaken die niet opgestuurd mogen worden, zoals brandbare vloeistoffen of containers met gassen moeten in de winkel worden afgehaald. Ook is de bestelzuil erg handig voor het aanschaffen van grote artikelen in de winkel die men zelf niet meer in de auto krijgt, die kunnen dan gewoon netjes bezorgd worden.”

Welkoop is zeer tevreden over de bestelzuilen met een portrait 24" PCAP edge-to-edge touchschermen, inclusief de barcodescanners, ingebouwde speakers en wifi mogelijkheden.

Meer informatie

Wil je meer informatie over bestelzuileninformatiezuilen of andere interactieve oplossingen?

Neem dan contact op met Prestop. Tel: 0499-367 606  |  E-mail: verkoop@prestop.nl

Bezoek ons

Interactive Experience Center.

Je bent altijd welkom in het grootste Interactive Experience Center van Europa. Meer dan 60 interactieve oplossingen staan voor klaar om te bekijken en te proberen. Onze productmanagers en adviseurs staan voor je klaar, met als doel om ook voor jou een oplossing te bieden. Het Interactive Experience Center bevindt zich op Ekkersrijt 4611, Son en Breugel en is op afspraak ook buiten de normale kantooruren te bezoeken!

 

bezoek de showroom