RESELLERS GEZOCHT

Hoe kiosken je helpen de inflatie te bestrijden

Inflatie bestrijden met bestelzuilen

Tegenwoordig zie je het dagelijks in het nieuws: de inflatie, die in Europa nog steeds 10% bedraagt. Het zou rond de 2% moeten liggen, waarbij de kosten geleidelijk stijgen in dit optimale tempo, waardoor het voor bedrijven eenvoudiger wordt om kleine prijsaanpassingen door te voeren.

Voor bedrijven is dit verschrikkelijk nieuws omdat de kosten zullen blijven stijgen. Door de prijsstijgingen hebben QSR's (Quick Service Restaurants) al behoorlijk geleden, met voedselprijzen die zelfs hoger stijgen dan de inflatie. QSR-exploitanten hebben te kampen met gestaag stijgende kosten als gevolg van stijgende prijzen voor stroom, gas, huur, vervoer, onderhoud en reparaties.

De inflatie heeft ook gevolgen gehad voor de arbeidskosten. Na de 'Great Resignation' van de COVID-19 pandemie zijn werknemers - vooral die in de voedingsindustrie - niet langer tevreden met een minimumloon, ze hebben meer alternatieven gekregen in de vorm van flitsbezorging en kunnen meer eisen omdat ze weten dat de arbeidsmarkt krap is. Ze zoeken nu vaak regelmatiger tijden of juist tijden die ze helemaal zelf kunnen bepalen, en als gevolg van de inflatie is dit gedrag versterkt. Vóór de epidemie waren QSR's al onderbezet, en het verlangen naar meer loon heeft het moeilijker gemaakt om gekwalificeerde werknemers te vinden.

De trieste waarheid is dat de exploitatie van een QSR veel geld kost. Het verhogen van de kosten van eten en drinken zal nadelige gevolgen hebben. Klanten tolereren slechts een beperkte prijsverhoging omdat zij een redelijk geprijsde maaltijd verwachten wanneer zij een QSR binnengaan. Meer dan dat zal er zeker onder lijden. Kostenvermindering zou een verstandigere aanpak zijn.

Gebruik technologie om kosten te besparen

Restauranteigenaren hebben geen controle over sommige uitgaven zoals met ingrediënten, elektriciteit, transport en andere factoren. Hoewel overschakelen op energie-efficiënte apparatuur en alternatieve ingrediënten mogelijk is, zullen de kostenbesparingen minimaal zijn en kan de kwaliteit afnemen. QSR's moeten automatiseren als ze een werkelijke daling van de kosten willen zien.

De activiteiten van een restaurant worden gestroomlijnd door digitalisering, waardoor de efficiëntie toeneemt. Het gebruik van technologie kan het aantal benodigde werknemers verminderen en het mogelijk maken meer praktische en waardevolle taken aan werknemers toe te wijzen. De totale uitgaven van een QSR zullen dalen als de arbeidskosten dalen.

Gebruik kiosken om de kosten te drukken.

Aan veel eisen kan worden voldaan door automatisering, die er in vele vormen en maten is. Een van de eenvoudigste manieren voor een QSR om technologie toe te passen is om te beginnen met front-of-house activiteiten. Voor het opnemen van bestellingen en het afhandelen van betalingen hebben QSR's veel personeel nodig. De bestelzuil kan deze processen afhandelen zonder menselijke tussenkomst.

Selfservice kiosken die vrijstaand, aan de muur of op een tafel staan, accepteren allemaal bestellingen en verwerken betalingen. In plaats van personeel aan te stellen om de bestellingen op te nemen, kan een QSR hen andere verantwoordelijkheden geven. Bijvoorbeeld bestellingen voorbereiden of de bestellingen persoonlijk afgeven en brengen om zo meer echt contact met de klanten te hebben. De verwerking van bestellingen en betalingen kan worden geautomatiseerd, waardoor het aantal werknemers dat voor elke dienst nodig is, afneemt. Omdat ze veel sneller bewegen dan mensen, maken kiosken een hogere omzet mogelijk. Dit is vooral handig bij een onverwachte toevloed van klanten tijdens drukke uren. Tijdens piekuren verminderen kiosken de noodzaak om meer personeel in te roosteren of tijdelijk personeel in te huren. Met kiosken zullen de arbeidskosten voor QSR's aanzienlijk dalen.

Consistentie

Machines zullen niet ziek of vermoeid raken. Ze zullen geen loonsverhoging of vertrek vragen. Ze zullen het niet zomaar opgeven. In plaats daarvan zullen ze blijven werken zonder te klagen of een scène te maken. Ze zijn standvastig en betrouwbaar. Kiosken verwijderen alle lopende en hoge arbeidskosten, inclusief salaris, betaald verlof, extraatjes en incentives, door alleen maar één enkele investering te vereisen.

De gegevensanalysefunctie van een kiosk maakt de weg vrij voor een verstandiger oordeel en voorzichtige uitgaven. QSR-exploitanten kunnen de voorkeuren en eisen van klanten gebruiken om hun menu's te vullen met gegarandeerde verkopers. Voor een goede voorraadplanning kunnen aankooppatronen op basis van de dag van de week, de maand of het seizoen pieken en dalen in de vraag aan het licht brengen. QSR-exploitanten kunnen efficiënt bestellen door veranderingen in de vraag naar bepaalde menuartikelen te voorzien. Door verstandiger inkoopbeslissingen te nemen, kunnen restaurants hun uitgaven beheersen en de prijzen verlagen.

Kiosken kunnen QSR's helpen meer geld te verdienen en de arbeidskosten te verlagen. De waarde van bestellingen bij een kiosk is doorgaans 15 tot 20% hoger dan bestellingen bij een kassa. Enkele belangrijke oorzaken van de hogere uitgaven zijn aantrekkelijke afbeeldingen, geautomatiseerde cross-sell en upsell opties, en het comfort van de klant. Kiosken genereren om welke reden dan ook meer geld, waardoor de winst van QSR's toeneemt.

Neem een weloverwogen beslissing.

De belangrijkste overweging bij het selecteren van een kiosk is het type omdat kostenvermindering het uiteindelijke doel is. Het heeft geen zin om veel geld uit te geven aan de installatie van een kiosk. De kosten zijn niet gerechtvaardigd als de volledige inrichting van de QSR moet worden veranderd. Een QSR heeft een standalone model nodig dat eenvoudig kan worden toegepast met hun huidige POS om kosteneffectief te zijn.

Bovendien moeten QSR-exploitanten kioskverkopers onderzoeken en een bedrijf met een solide reputatie kiezen. Referenties, beoordelingen en getuigenissen zijn betrouwbare indicatoren. Een andere belangrijke kwaliteit om te zoeken in een kioskfabrikant is voortdurende klantenondersteuning na de eerste installatie. Bij Prestop kunnen we dit garanderen en werken we samen om tot het beste resultaat te komen. Zo kunnen we ook een custom design voor een standaard prijs leveren.

Hoewel het waar is dat de huidige inflatie de zaken beïnvloedt, moeten QSR-exploitanten toch met deze realiteit omgaan. De beste aanpak is de uitgaven van een restaurant te verlagen. Een restauranthouder kan de talloze factoren waar hij geen invloed op heeft, niet veranderen. Dus zou het zinloos zijn om dat te proberen. In plaats daarvan moet de nadruk worden gelegd op variabelen die een QSR onder controle heeft, waardoor een kiosk een van de krachtigste instrumenten wordt in de strijd tegen inflatie.

Bekijk onze bestelzuilen en vecht tegen inflatie. Vraag een vrijblijvende offerte aan

Bezoek nu

ons Interactieve Experience Center.

Prestop heeft het grootste Interactieve Experience Center van Europa. Je bent van harte welkom in onze showroom, op Ekkersrijt 4611 in Son en Breugel, waar we je al onze oplossingen kunnen tonen.

Liever online? Onze specialisten lopen graag met de iPhone met Zoom door ons Interactieve Experience Center. Live worden de beelden getoond en kun je direct vanuit thuis/werk vragen stellen.

Boek nu een afspraak